Ondersteuning

Ondersteuning in optima forma

Ondersteuning

Ondersteuning in optima forma

Ondersteuning

Ondersteuning in optima forma

Ik wil contact

Je bedrijfsautomatisering rendeert alleen als alles (samen)werkt. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het in de dagelijkse praktijk vaak niet. Omdat ‘het werk’ voor gaat, worden kleine problemen en storingen vaak niet direct onderkend. Brisk ICT helpt dit te voorkomen. We zorgen ervoor dat je medewerkers ongestoord kunnen doorwerken. Met goede ondersteuning en beheer op afstand of op locatie. Pro-actief, efficiënt en snel.

Vrijblijvend een offerte aanvragen?

Ja, ik wil contact voor een offerte

Wat is zakelijk internet en waarom heb je het nodig?

Het lijkt een simpel optelsommetje. Je hebt een zaak en jullie gebruiken internet, dus investeer je in ‘zakelijk internet’. Maar wat houdt dat eigenlijk in? Wat levert de investering in een zakelijk internet-pakket je op? En is het überhaupt wel nodig? Spoiler alert: het is heel verstandig! We leggen het je hieronder stap voor stap uit. Een eerste levensbehoefte In de meeste ondernemingen is stabiele digitale communicatie een eerste levensbehoefte. De investering in zakelijk internet is daarom zeker het overwegen waard. Je hebt bijvoorbeeld een orderflow die niet onderbroken mag worden, een productieproces dat je 24/7 van afstand wilt kunnen monitoren, of je wilt dag en nacht bereikbaar zijn via je VoIP-centrale. Zakelijk internet betekent dan drie dingen: continuïteit, veiligheid en beheer. Continuïteit betekent dat je optimale uptime van je internetverbinding hebt. Veiligheid gaat over de juiste apparatuur die jouw netwerk beschermt tegen kwaadwillende buitenstaanders. En beheer betekent dat je voor hulp, updates en onderhoud direct ondersteuning krijgt van een expert. Storing? Met zakelijk internet blijf je in verbinding Met zakelijk internet komt je internetverbinding niet in de problemen. Dat heeft allereerst te maken met een SLA (Service-level Agreement) van hoog niveau. KPN Partner, zakelijk partner van Brisk ICT, heeft bijvoorbeeld een SLA met uptimegarantie voor zakelijk internetklanten. Dat betekent dat er direct een monteur gestuurd wordt als ergens een kabelbreuk optreedt. Maar bij een kabelbreuk heb je toch geen verbinding? Kan wel! Bij Brisk ICT adviseren we klanten soms een systeem met 2 internetverbindingen. Heb je bijvoorbeeld glasvezel, dan adviseren we je om daarnaast ook een VDSL-verbinding of 4G-verbinding te gebruiken als back-up. Ontstaat er een storing op de ene lijn, dan schakelt het systeem (je firewall) zelf naadloos over op de andere lijn. Jij en je leveranciers/klanten merken hooguit een kleine snelheidsvermindering van de internetverbinding. Brisk ICT kan van afstand controleren of er een storing is, en lost het probleem voor je op. Problemen worden snel voor je opgelost Heb je een probleem met je verbinding? Omdat we KPN Partner als leverancier hebben, hebben onze eigen mensen rechtstreeks toegang tot de lijn van KPN. We kunnen bij een storing zelf meteen kijken waar het probleem zit. Gaat er iets mis met inloggen of aanmelden, dan lossen we dat voor je op. En is ergens op de lijn een kabelbreuk ontstaan, bijvoorbeeld door werkzaamheden, dan lokaliseren wij die en geven de storing mét locatie door aan KPN Partner. Jij hoeft dus niet zelf te bellen, en jezelf niet te laten reduceren tot een ticket dat op antwoord wacht. Dankzij onze overeenkomst met KPN Partner is er voor onze zakelijk internetklanten niet eens een wachtrij. En we kozen natuurlijk niet voor niets voor KPN, zij zijn de meest stabiele internetleverancier, waar je je netwerk eenvoudig kunt uitbreiden met telefonie en VoIP. Bescherming aan de poort van je netwerk Bij zakelijk internet gaat de provider ervan uit dat je als klant een eigen router of firewall plaatst. Brisk ICT adviseert de standalone FortiGate firewall van FortiNet, die we plaatsen op de plek waar je netwerk in contact komt met het internet. Wat ons betreft is deze firewall het beste systeem om de integriteit van je interne netwerk te bewaken. Als je zakelijk internetklant bent, wordt je firewall gemonitord en steeds van de nieuwste beveiligingsupdates voorzien. Zo geef je indringers geen kans en is je communicatie met klanten en leveranciers in veilige handen. Het kan zelfs nog veiliger met EVI De basisbescherming die een goed geïnstalleerde FortiGate aan je netwerk biedt is goed, maar je kunt zelfs nog een sterkere verdedigingslinie aanleggen: met Extra Veilig Internet. EVI is een aanvullende dienst die we door KPN Partner kunnen laten activeren. Nog voor het verkeer jouw netwerk bereikt, gaat het door een DNS-filter, een webfilter en een antivirusprogramma. Malware, ransomware en virussen worden tegengehouden, kortom alles waarmee hackers en andere boosdoeners jou dwars kunnen zitten. Omdat de software van EVI aan de kant van je provider draait, hoef je in huis geen extra apparatuur of software te laten installeren. Hebben we je overtuigd? Als het goed is weet je nu of zakelijk internet voor jouw onderneming een goede optie is. Misschien ontdekte je wel dat je het niet nodig hebt, omdat je verbinding snel genoeg is en je het meeste ook thuis in de cloud kunt doen. En je hebt gezien dat bij zakelijk internet vooral de uptime, snelle oplossing van storingen en de integriteit van je netwerk grote voordelen bieden. Mocht je meer willen weten over de mogelijkheden, neem dan gerust vrijblijvend contact op met Brisk ICT. En ben je al klant, dan heb je natuurlijk een rechtstreeks lijntje met een van onze technisch consultants om het mee te bespreken. [...]

Brisk ICT sluit zich aan bij ICTWaarborg

Brisk ICT heeft zich aangesloten bij ICTWaarborg, de brancheorganisatie van ruim 1300 ondernemers die zich met ICT bezighouden. Voor klanten van Brisk ICT betekent dit dat zij onder meer op extra service kunnen rekenen en ook extra zekerheden krijgen. ICTWaarborg zorgt met name voor advies en ondersteuning op omliggende zaken die niet ICT-vakinhoudelijk zijn. Rondom het gebruik van ICT krijgen dienstverleners en afnemers steeds meer te maken met wet- en regelgeving. Goed geïnformeerd worden, en blijven, is daarom van belang om conform de richtlijnen en wetgeving te kunnen ondernemen en onze klanten goed van dienst te zijn. Voor onze klanten betekent deelname ook dat Brisk ICT voldoet aan de norm die ICTWaarborg stelt op het gebied van kwaliteit waarop de dienstverlening is gebaseerd. Tevens waardevol zijn de ontmoetingen met branchegenoten, wat de kennis kan verrijken. Het doel is een gezamenlijke zo sterk mogelijke digitale sector. [...]

Belangrijke mededeling: beëindiging Office support door Microsoft

Na dinsdag 13 oktober 2020 zal Microsoft niet langer technische ondersteuning bieden voor Office 2016 voor Mac en Office 2010 in zijn geheel. U of uw organisatie kunnen deze versies van Office nog steeds gebruiken, maar na verloop van tijd kunnen beveiligingsrisico’s en/of gebruikersproblemen ontstaan. Daarnaast moeten u of uw organisatie na 13 oktober 2020 Microsoft 365 Apps, Office 2019 of Office 2016 gebruiken om verbinding te kunnen maken met Office 365. Bij oudere versies kunnen in de loop van de tijd prestatie- en/of betrouwbaarheidsproblemen ontstaan. Voor een uitgebreide tijdlijn en meer informatie over de ondersteuning van Office-versies de kunt u de matrix met systeemvereisten voor Microsoft 365 en Office bekijken. Wat betekent dit voor u?
  • Als u of uw organisatie na 13 oktober 2020 nog steeds Office 2016 voor Mac of Office 2010 gebruikt, ontvangt u geen technische ondersteuning, beveiligingsoplossingen of bugfixes meer van Microsoft.
  • Als u of uw organisatie een verouderde Office-versie gebruikt om verbinding met Microsoft 365 services te maken, kunnen er prestatie- en/of betrouwbaarheidsproblemen ontstaan.
Wat moet u doen? Vanwege de hierboven genoemde wijzigingen raden we u of uw organisatie ten zeerste aan om zo snel mogelijk te upgraden naar één van de nieuwste versies van Office. U kunt kiezen uit:
  • Microsoft 365 Apps: de abonnementsversie (per gebruiker) van Office die bij de meeste Microsoft 365-ondernemingsplannen wordt geleverd. Hiermee mogen de Office Apps op maximaal vijf pc’s of Macs, vijf tablets en vijf mobiele apparaten worden geïnstalleerd van de gebruiker.
  • Office 2019: een eenmalige aankoop en beschikbaar voor één pc of Mac per licentie.
Een belangrijk verschil tussen Microsoft 365 Apps en Office 2019 is dat Microsoft 365 Apps regelmatig worden bijgewerkt met nieuwe functies. Office 2019 heeft dezelfde set functies die het had toen het in oktober 2018 werd uitgebracht. Vragen? Gebruikt u of uw organisatie nog steeds Office 2016 voor Mac, het programma Office 2010 of een oudere versie dan Office 2010 om verbinding te maken met Office 365 en heeft u nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Neem dan contact op met Brisk ICT en wij helpen u verder. U kunt ons bereiken op 050 311 3000, via info@brisk-ict.nl of door ons contactformulier in te vullen. [...]